CKJ

The Magic cooking pot 본문

English Study/Book

The Magic cooking pot

C.K.J 2014. 3. 20. 05:33
The Magic cooking pot - Part 01

The girl and her mother were very poor. they had no money. And there was no food in the house.

"Oh, Mother, I'm so hungry." said the little girl.

"I'm sorry, but we don't have any food." her mother said.

"I will go to the forest to look for some food. Maybe I'll find some nuts or berries for us."

The little girl went to the forest and searched for some food, but she couldn't find anything to eat. Then, she sat on a rock and began to cry.

"What am I going to do? I’m so hungry, hungry!” she said.

“Don’t cry, little girl.”

Suddenly, the girl heard a voice. She looked up. She saw an old woman in front of her.

“Take this.” said the old woman.

“What is it?” asked the little girl.

“It’s a magic cooking pot” replied the old woman.

“A magic cooking pot?” asked the girl.

“what does it do?”

“Watch” said the old woman.

“Cook, little pot, cook,” she said.

Suddenly, the pot started to cook. It cooked some nice hot porridge. In a couple of minutes, it was full of porridge.


옛날에 once upon time 한 어린 소녀 a little girl 엄마와 함게 살고 있었다. live with her mother 그들은 숲 근처 near forest 작은 집에서 in a small house 살았다.

그 소녀와 엄마는 몹시 가난했다. be poor 그들은 돈이 한푼도 없었다. have no money 그리고 집에 in the house 먹을 것도 없었다. no food

"아! 엄마. 배가 너무 고파요." be hungry 소녀가 말했다.

"미안하지만 먹을게 하나도 없단다."don't have any food 엄마가 대답했다.

"제가 숲에 가서 go to the forest 먹을 것을 찾아 볼께요. look for some food 어쩌면 Maybe 우리가 먹을 만한 견과나 산딸기 some nuts or berries를 찾게 될지도 몰라요.

어린 소년은 숲으로 가서 먹을 게 있나 살펴 보았다. searched for some food 하지만 먹을 말한 걸 아무것도 anything to eat 찾을 수 없었다. can't find 그러자 소녀는 바위에 앉아 sit on a rock 울기 시작했다. begin to cry

"어떻하지?" 배가 너무 고파, 배가 고프단 말이야. 소녀가 울부짖었다.
"애야 little girl 울지 마라." don't cry
"갑자기 suddenly 소녀에게 어떤 모소리가 들렸다. hear a voice 소녀는 고개를 들어 쳐다 보았다. look up 앞에 in front of her 어떤 할머니가 보였다. see an old woman

"이걸 받거라" take this 할머니가 말했다.

"이게 뭐에요" 어린 소녀가 물었다.

"마법 솥 a magic cooking pot 이란다." 할머니가 대답했다.

"마법 솥 이라고요?" 소녀가 물었다.

"뭘 하는 건데요"

"잘 보렴" watch 할머니가 말했다.

"음식을 만들어라 cook 작은 솥 단지야 little pot 음식을 만들어라." 하고 할머니가 말했다.

갑자기 솥이 음식을 만들기 시작 했다. start to cook 솥은 맛있고 따끈한 죽 some nice hot porridge 을 만들었다. 몇분 있자 in a couple of minutes. 솥은 죽으로 가득 찼다. be full of porridge

반응형